• Zájemci
  • Zákazníci
  • Nápověda
  • Newsletter IS/STAG
  • Pravidla pro zasílání požadavků
  • Instalační příručka
  • Uživatelská příručka
  • Formulářový klient
  • Licenční čísla
  • Poplatky za studium
  • Pomocná spisová služba
  • Hromadná korespondence
  • Elektronické podepisování
  • Mobilní aplikace
  • Propojení s e-learningovými systémy
  • Animace a prezentace funkcí
  • Funkce dle role uživatele
  • Sázecí systém TeX
  • Hlášení o pojištění
  • Adresa v IS/STAG
  • Rodná čísla cizinců
  • Uživatelská podpora
  • Další odkazy
  • Čárové kódy ve výstupech
  • Kontroly studia
  • Úvazky (vytíženost) učitelů
  • Kontakt
  • Pravidla pro objednávky
  • Změny podle novely VŠ zákona
    • Q-RAM
  • EWP
  • GDPR v IS/STAG
  • XML schémata
  • Přístupnost
  • Přihlášení na seminář

Q-RAM

Q-RAM (Národní kvalifikační rámec terciárního vzdělávání) vzešel z individuálního národního projektu (IPn) MŠMT. Celý ale vychází z evropského rámce kvalifikací EQF. V rámci legislativy je zakotven ve VŠ zákoně po jeho novele zákonem č. 137/2016 Sb. a doprovodnými nařízeními vlády č. 274/2016 Sb. o standardech pro akreditaci a č. 275/2016 Sb. o oblastech vzdělávání. V rámci kvalifikace jde především o výsledky učení, které student studiem získá, ale také o předpoklady, tedy co se předpokládá, že již student umí, dále vyučovací metody, které budou v rámci studia použity a hodnoticí metody, které budou použity. Tyto kategorie jsou dále členěny na jednotlivé schopnosti: odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti, které student získává. Tyto kategorie a schopnosti je možné stanovovat za celé studium (za studijní program, studijní obor či studijní plán) a také za jednotlivé předměty studijního plánu. Mělo by platit, že výsledky učení, předpoklady, vyučovací metody a hodnoticí metody předmětu odpovídají stejným kategoriím studijního plánu, kde je předmět zařazen. A také, že výsledky učení jednotlivých předmětů studijního plánu na sebe navazují - neopakuje se výuka stejného v několika předmětech a naopak nevznikají mezery (tedy, že předmět staví na znalostech či dovednostech, které student v předchozím studiu nezískal).

Popis jednotlivých předmětů i celých studijních programů / oborů / plánů v rámci Q-RAM je velkou příležitostí. Jednak pro studenty, aby se dozvěděli, co studiem studijního programu, ale i jednotlivých předmětů získají a jakými metodami bude jejich studium vedeno. Je to příležitost ale i pro tvůrce studijních plánů a garanty jednotlivých předmětů, aby si prověřili, zda v rámci studia se nějaká látka neučí vícekrát či naopak někde se nestaví na znalostech, které student předchozím studiem nezískal, zda používané metody výuky u jednotlivých předmětů odpovídají metodám, které jsou deklarovány na úrovni studijního programu. Také při zakládání nových studijních programů či plánů je tím dáván rámec objednávky na "dodání" nových předmětů od kateder - na obsah a způsob výuky. 

ZČU 2009-2025 CIV-SIS ZČU, Aktualizováno 24.05.2017                                                      IS/STAG | Kontakt | Mapa stránek | Přihlášení | Webmaster